oost west thuis best - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu oost west thuis best - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

oost west thuis best

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

23 Maart 2010 | Nederland, Leiden

Lieve allemaal,

Na een veel te lange tijd, toch nog even een berichtje. Dit keer geen verhalen over IJslandse avonturen of Duitse gewoontes. Ik ben namelijk weer terug in Nederland. Na de laatste anderhalf jaar in Duitsland te hebben vertoefd, heb ik mijn boeltje inmiddels weer bij elkaar geraapt en ben ik sinds begin februari weer officieel terug in Nederland.

Ik loop inmiddels stage bij het Centrum voor Internationale Erfgoed Activiteiten in Leiden en probeer ondertussen mijn scriptie te schrijven.

Hoewel ik het liefst nog veel meer buitenlandse avonturen was aangegaan, heeft het weer in Nederland zijn ook zo z'n voordelen.

Zoals:
- Bij mijn familie zijn (en met name mijn prachtige nichtje bewonderen)
- Met vrienden doorzakken in een foute kroeg waar je stiekem ook kwam toen je zestien was
- Fietsen (jaja op m'n nieuwe fiets, want de oude was na drie dagen gelijk gejat, heb gelijk een slot gekocht dat meer waard is dan m'n fiets...)
- de Hema...do I need to say more??
- kaas van de markt
- Knorr wereld gerechten...zoveel inspiratie in een pakje
- Nederlands, of tja Leids praten...
- naar het strand gaan
- gewoon heerlijk zeggen waar het op staat
- die koffer vooral in je eentje de trap op moeten zeulen en dan met een glimlach na gestaard worden.
- hoge hakken dragen, zonder toren hoog boven mensen uit te steken
- een broodje kaas bij de lunch..hoe die Duitsers dat Mensa eten kunnen verdragen
- De spits/Metro/Pers in de trein. Duizenden bomen naar de maan en een trein vol halve kranten, maar wel gratis leesvoer!
- As the World Turns op tv!!
- De paling soap continues...Wesley en Jolanthe gaan trouwen...wie heeft er nog echt nieuws nodig
- Starbucks op Leiden centraal, nadat elke stad in de wereld al een eigen starbucks had, doet starbucks na Schiphol en Utrecht nu ook Leiden CS aan. Who needs the big apple, wanneer je ook gewoon Leiden kunt hebben ;-)
- De belastingdienst, welke formulieren moet ik nu weer invullen?
- De ov-chipkaart..waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!!
- de Bonte Koe als mijn nieuwe werkstek

en vooral niet te vergeten
- Bonma, opa en oma...sorry sorry kom snel bij jullie langs!

Als final note, voorlopgi ben ik dus in Leiden, maar ik schrijf jullie over een paar maanden weer voor een nieuw avontuur...

Veel liefs Koosje

  • 23 Maart 2010 - 08:02

    Miriam:

    Lieve Koosje,
    Binnenkort weer eens cheesecake en latte machiato bij Starbucks doen? Zaterdag tijd / zin?
    Knuffel!

  • 23 Maart 2010 - 08:34

    Gemma:

    welkom thuis!

  • 23 Maart 2010 - 10:18

    T. Saskia:

    veel succes en plezier in NL en tot zien!

    veel groetjes uit Amsterdam

  • 23 Maart 2010 - 10:37

    Oma:

    Lieve Koosje.
    Nu weer een periode in eigen land,én op de vertrouwde plek.
    Een goede tijd gewenst!
    Liefs van opa en oma.

  • 23 Maart 2010 - 20:47

    Gabi & Jan:

    Opvallend, Koosje, sinds jij terug bent in Nederland is het weer er alleen maar beter op geworden. Kan geen toeval zijn... (-_-)
    Liefs!

  • 26 Maart 2010 - 12:57

    Sina:

    Ben benieuwd naar dat nieuwe avontuur...
    Doe de groeten in de koe! Kus

  • 28 Maart 2010 - 16:03

    BONMASPITZ:

    Vandaag heb ik je verslag ,pertoevalgevonden.Hoop jespoedig inMAASTRICHT temogen begroeten
    Liefs BONMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koosje

Sinds begin eind augustus loop ik stage in Parijs.

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 875
Totaal aantal bezoekers 75243

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2008 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: