een gewoon weekje - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu een gewoon weekje - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

een gewoon weekje

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

12 Oktober 2006 | IJsland, Reykjavik

Hai lieve lieve allemaal,

deze week even geen hele interessante verhalen, ver van spectaculair maar des al niet te min een prima weekje. Vorige week een 'Haustpartý Vöku' of te wel het herfstfeest van de studentenvereniging Vaka. Omdat Anna het meisje kende die het feest organiseerde, waren wij de enige internationale studenten tussen een hele hoop dronken IJslanders. Er was gratis bier, chocolade, chips en snoep heel de avond, echt te gek!! De volgende dag was iedereen natuurlijk superbrak. Om even uit te waaien, heb ik ´s ochtends de bus gepakt en ben ik mount Esja gaan beklimmen. Althans ik heb een poging gedaan tot. Mijn guideboekje was niet echt heel duidelijk en ik belande halfverwege dan ook in een kalkmijn :s ,grote oranje borden met kruizen en explosieven blokkeerden mijn weg. Uiteindelijk wist ik het goede pad te vinden, maar halfverwege liep er een rivier dwars door mijn pad. Ik moe van alle wind, de kou en het lange lopen, besloot dat ik genoeg natuur gezien had en rechts omkeerd te gaan. Op de terugweg nog wel een weide met hele lieve paarden gezien, mocht van de eigenaar mee helpen met het voeren van de paarden. 's Avonds uitgebreid gekookt voor miriam, Anna en Björn en Sarah die kwamen eten, daarna met miriam naar een concert van Daftpunk geweest, die hier ter promotie van een film in het internationale filmfestival hier optraden. Het internationale filmfestival was erg groot, ben zelf naar de film 'the road to Guantanomo' geweest. Het is een hele indrukwekkende film en het was zelf nog indrukwekkender omdat twee van de drie jongens waar de film over ging erbij waren om vragen te beantwoorden. Erg knap hoe sterk sommige mensen kunnen zijn en onbegrijpelijk hoe een westerse beschaving zo beestachtig kan zijn. De film zet je zeker aan het denken en herinnerd je eraan dat heel veel geluk hebben dat we rijk, gezond en in vrijheid kunnen leven.
Zondagavond met de rest van het huis, Canadian Thanksgiving geviert, Loraine en Alina hadden heel lekker en uitgebreid gekookt.
Deze week minder toneel, van de 18 meisjes slechts 7 meisjes die in het stuk kunnen spelen. Zat er jammergenoeg niet bij. Echt een grote teleurstelling was het niet omdat de regiseur al had laten doorschemeren dat het feit dat ik geen IJslands spreek toch wel een belemmering was. Samen met Hildur, een van de meiden uit de toneelgroep ben ik verantwoordelijk voor het regelen van alle dingen achter de schermen zoals licht, decor, costums etc. Zal dus genoeg te doen hebben, zeker gezien het feit dat de eerste voorstelling al begin november is en ze ten minste vijftien keer willen optreden. Jaja er is dus werk aan de winkel.
Vanavond ga ik uiteten met o.a.Ivana een zwitsers meisje. Grappig is dat zij het beste vriendinnetjes is van Rolinka, mijn roeiploeggenootje in Groningen. Dan is de wereld toch weer klein. Dit weekend ga ik met Anna en wat anderen naar een vakantiehuisje dat Björn via zijn werk hier voor heel goedkoop kan huren. Terwijl de rest gaat hicken op zaterdag moet ik studeren :( heb woensdag een presentatie en mijn eerste tentamen. Tja kan niet heel de tijd op mijn wolk blijven rondzweven ;)

Hele dikke kus en ik denk aan jullie,

liefs Koosje

  • 12 Oktober 2006 - 17:54

    Mar.- Tante:

    Hoi Koos,
    dank voor je boeiende en met zoveel vaart geschreven verhalen. Wat beleef je veel moois! Waar gaan je presentatie en tentamen over?
    Sterkte bij de studie. Groeten van M.V. Haarlem

  • 12 Oktober 2006 - 18:03

    Gemma:

    Lief Kozekind, ach - en ik gun je toch zo graag een herfstvakantie! Hoor ik je ernstig iets zeggen over tentamens? Oejoej... We zullen in Noord Frankrijk aan je denken hoor - 'll keep my fingers crossed! Santé en veel succes, XXX, G.

  • 13 Oktober 2006 - 10:29

    Oma:

    Ha Koosje, gewoon weekje.
    Wat is gewoon met zovele belevenissen?
    Nu naar het zomer(of) winterhuisje. Veel plezier, en sterkte met de studie en presentatie!
    Liefs van o+o.

  • 13 Oktober 2006 - 16:03

    Sara+Corry:

    hallo koosje
    hoe gaat het met je ?
    met ons gaat alles goed !
    ik ben Sara en jou moeder Corry is hier bij ons op bezoek,we zitten gezellig coffie te drinken .
    en ik en René hebben voorigeweek foto's gezien van ijsland en van jou en je vrienden en ook van de president ook van de mooie paarden.
    kun je me iets terug sturen alsjeblieft?
    groeten Corry,René,Ammar en Sara

  • 13 Oktober 2006 - 16:10

    Ammar:

    hoi koosje ik ben ammar ik wou je aleen vragen of er ook politie's in het land zijn of niet? groeten ammar

  • 13 Oktober 2006 - 16:19

    Ammar:

    heeeeeey ik wou je nog wat schrijven en iets vragen,is het daar wonen leuk? en hoe veel mensen wonen daar ongeveer in het land? is het er koud daar in de zomer? dat waren mijn vragen ik wou gewoon iets weten en als je wat foto's kan sturen naar je vader en moeder, zal ik het heel leuk vinden oké ik ga groetjes en veel sterkte doei

  • 14 Oktober 2006 - 07:50

    Philomeen:

    Ik ben het helemaal eens met je oma Koosje....'een gewoon weekje' Ik weet niet wat je onder gewoon verstaat, maar ik beklim geen bergen op een door de weekse dag, heb geen herfstfeestje met IJslanders en ga niet naar een interessant filmfestival....;-)

    Maar iig HEEL VEEL SUCCES MET JE TENTAMEN WOENSDAG!!! Dit keer zonder mij leren in de bieb, maar ik heb t gered zonder jou afgelopen maandag, dus moet t met jou ook helemaal goed komen! Zal voor je duimen! Kus

  • 14 Oktober 2006 - 08:03

    Hilde:

    hey spoes, je zult wel moeten wennen aan al die rust hier in groningen als je dit al een normaal weekje vindt, haha! hier gaat ook alles goed hoor. heel veel plezier daar en we missen je ! kus hilde

  • 14 Oktober 2006 - 15:33

    Caroliene:

    komt me vaag bekend voor dat weg kwijtraken van jou.en weer heb je vette verhalen...Kom je ooit nog terug? please? x

  • 15 Oktober 2006 - 10:02

    Akela:

    Beste Koosje,
    alles is geod...?
    ik gun je heel veel succesmet je studie
    groetjes

    akela

  • 15 Oktober 2006 - 21:12

    Nienke:

    Ha die Koos, wát moet er gestudeerd worden? Maar dat stond niet in het contract dat je had met de uni op IJsland ;) Cool om te horen dat je bij toneel bent gegaan en dat je zelfs al in brakke toestanden bergen gaat beklimmen, dus als ik jou over een paar maand op de Martinitoren zie staan dan weet ik hoe laat het is ;) Met mij alles ok, studie is onder controle en donderdag staat de Internationaliseringsdag voor de deur: veel zin in! :) Veel succes met de studie, ik kijk uit naar je volgende verhaal! liefs Nienke

  • 18 Oktober 2006 - 09:13

    Nel:

    Hoi Koos
    Nou weer een fantatisch verhaal zeg! Ben benieuwd hoe je presentatie en tentamen is gegaan. Hier alles goed, helaas hebben we ineke (kat) moeten laten inslapen, was op. dus deze week nog even gabi bellen en de kattenspullen overzetten voor jullie katten. Huis hiernaast wordt druk geklust, elke morgen gezellig de bouwvakkers onder ons raam aan de koffie. Gelukkig zijn ze nu binnen aan het werk want niets is erger dan een leidsche bouwvakker die franse liedjes meebrult ben ik achter gekomen. Nou kus van ons allemaal
    Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koosje

Sinds begin eind augustus loop ik stage in Parijs.

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 76972

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2008 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: