Presenatie, Sina en Halloween - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu Presenatie, Sina en Halloween - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

Presenatie, Sina en Halloween

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

31 Oktober 2006 | IJsland, Reykjavik

hæ hæ lieve allemaal,

vanachter een computer in de altijd even inspirerende ub, een hele dikke zoen! Vanochtend mijn eerste presentatie in het IJsland gehouden. Moest twee weken geleden een interview houden met een IJslander en moest er vandaag een presentatie over houden. Mijn slachtoffer Daniel, een enigsinds aangeschoten IJslanders die ik in de Belly´s had ontmoet. De antwoorden waren dus van weinig hoog niveau, maar ten minste een stuk interessanter dan de interviews van mijn klasgenoten. Mijn IJslandse uitspraak het verre van vlekkeloos en ik zag mijn lerares dan ook af en toe met een zeer vragend hoofd kijken, maar voldoende genoeg om een goedkeurende ´gott´ te krijgen. Ben ik daar gelukkig ook weer vanaf.

Afgelopen week was Sina hier. Ze was heel lief hier een weekje op bezoek. Mijn huisgenoten keken vol smacht uit naar haar aankomst, na vier mannelijke gasten in ons huis, was een vrouwelijke meer dan welkom. Zeker toen ze ook nog een fles bacardi en twee pakken hagelslag (ja dat is blijkbaar heel Nederlands) mee nam. Ik had Sina gelukkig verteld dat het echt winter weer is en dat muts en wanten dus noodzakelijk zijn. De eerste paar dagen waren dan ook echt winters, met ijs op de lake Tjörnin. Zondag samen met Hugo en Christian wezen hicken. In de buurt van het plaatsje Hveragerdi, was een gebied met hotsprings. Deze natuurlijke warmwaterbronnen lagen in de heuvels en behalve een heel mooi uitzicht, was er dus ook een klein riviertje met warm water. Na een flinke tijd wandelen en ik die natuurlijk weer tot aan mijn knie in de bruine blubber was gestapt, was badderen in natuurlijk warm water dus heerlijk. Vreemd aan de ene kant bevroren grond en ijs en daarnaast warm water. Daar lagen we dan in onze bikinis in het water terwijl het een paar graden vroor. De goedkoopste manier om te reizen is liftend. Hoewel nog een beetje aan onze lifttechnieken moeten schraven, ging alles zeker op de heenweg heel vlotjes. De terugweg, met in het donker van heuvels afglijden, ging, met dank aan een poolse fotograaf, ook goed. Maandagavond de verjaardag van Elena. Een overenthousiast inimini Italiaans meisje, maar met een hart van goud. Haar appartement veel te klein en te veel mensen, maar het was best gezellig.
Woensdag zijn Sien en ik drie dagen met de auto wezen rondtouren. Het plan was in de eerste instantie om richting het noorden te gaan, naar Akureyri en daarna lake Myvatn. Helaas liet ons autootje, een chevrolet Matiz ( niet veel groter dan een duploblokje) nogal te wensen over. Met het uitzicht op hoge bergen, sneeuw op de weg en veel wind, besloten we Akureyri te laten voor wat het was en dichter bij huis te blijven. Het werd een grote ´golden circle tour´ met twee slaap stops. De eerste in Laugavatn en de tweede in een boerderij boven Hvolsvöllur. Toen we donderdagochtend wakker werden lag er een dik pak sneeuw. In de omgeving van Laugavatn was het flink aan het sneeuwen. Heb in jaren niet meer zo een dik pak sneeuw gezien. Voor Sina een stuk lastiger, want rijden in sneeuw is niet ideaal. Toen we vrijdagochtend richting de blue lagoon reden was het geen sneeuw, maar harde windstoten die ons duploblokje moest doorstaan. Met dank aan Sina haar goede rijden en ons autootje zijn we heel aangekomen bij de blue lagoon, waar het tijd was om te relaxen. Helaas zou het IJsland niet zijn als in dit normaal zeer ontspannende thermaalbad enorme golven waren. De wind, de hoge golven en het naar verhouding koude water en daarnaast ook nog eens veertig engelse meisjes op schooltrip, maakte de blue lagoon verre van ontspannend. Ondanks dat was ons tripje zeker een succes. Helaas vliegt een weekje super snel om en moest Sina zaterdagochtendvroeg alweer richting het vliegveld.

Dit weekend vooral veel geslapen. Inmiddels is IJsland in de ban van Halloween, er is altijd wel een reden voor een feestje. Een goede reden voor de IJslanders om los te gaan en voor hun andere hobby namelijk verkleden. De fee-en, bloederige figuren en meisjes in playboybunny pakjes zwalkten stomdronken zaterdagnacht over laugavegur. Een ding, het is hier nooit saai :)

Dikke kus!!

  • 31 Oktober 2006 - 14:56

    Caroliene:

    jeetje ik kan ook nooit je site bekijken zonder een of ander spannend avondtuur te lezen!! goed bezig zeg ik! Gezellig dat sientje er was hey! wil trouwens je presentatie wel een keertje horen hoor! heel veel plezier vandaag met helloween!!! liefs,x

  • 31 Oktober 2006 - 15:27

    Gabi:

    Lieve Koosje,
    Weer mooie verhalen! Het klinkt allemaal zoooo leuk! Ik ontwijk hier werk en studie...zo echt aan de slag :-) Ik denk aan je! xxx
    P.s. hoe ga jij verkleed?????

  • 31 Oktober 2006 - 21:37

    Rene:

    Dank je wel Koosje, voor weer een mooi verhaal. Te gek dat Sina bij je was. Knap dat ze op Ijsland heeft rondgereden in een koektrommel en door weer en wind. Het zijn wel drankorgels, die Ijslanders! Liefs Rene

  • 31 Oktober 2006 - 21:37

    Rene:

    Dank je wel Koosje, voor weer een mooi verhaal. Te gek dat Sina bij je was. Knap dat ze op Ijsland heeft rondgereden in een koektrommel en door weer en wind. Het zijn wel drankorgels, die Ijslanders! Liefs Rene

  • 31 Oktober 2006 - 21:49

    Gabi & Jan:

    IJslands op z'n Koosjes, had ik wel eens willen horen! Maar als 'gott' vertaald mag worden moet 'goed', is ook dat weer in orde! Lukt het ook verder met de studie?
    Kus & groetjes,
    Gabi&Jan

  • 01 November 2006 - 09:56

    Oma:

    Lieve Koosje, een gesprekje in het IJslands kan ik me wel wat bij voorstellen, maar een presentatie...
    Het lijkt me bij die taal net of ze met een aardappel in de keel spreken.
    Of lijkt dat maar zo?
    Je tochtje met Sina in de sneeuw zou zo in een boek kunnen staan.
    Gelukkig weer behouden in Reykjavik!
    Alle goeds verder, en x x van opa en oma.

  • 03 November 2006 - 07:59

    Gemma:

    lief Kozekind - net als Gabi ben ik reuze benieuwd naar je outfit. Lid van ZBT? Zweeds Bikini Team? Wat een feest weer om mee te mogen lezen! Have fun. XXX, G.

  • 03 November 2006 - 08:05

    Gemma:

    eh, enne - .... gelukkig krijgen we de foto's nog? Ja, dat krijg je ervan wanneer je het publiek te veel verwent! Tekening mag ook!!!! extra XXX voor donkere en koude tijden, G.

  • 03 November 2006 - 08:57

    Corry:

    Ha Koosje
    Pak sneeuw, wanten, muts!
    Hier op terras bij Arc de Triomphe, TB koeterwaals, feestje; gr.van Maruscka, Duong & Thuy XXX Corry

  • 03 November 2006 - 10:17

    Sina:

    Ik kan me nog wel een halloweenfeestje herinneren.... Je hebt een mooi verhaal geschreven over onze avonturen. Ik vond het echt heel gezellig. Groetjes aan je huisgenoten, xxx

  • 09 November 2006 - 17:28

    Carla:

    Hoi Koos,
    Wat een avonturen en prachtige ruige foto's! Knap dat je het IJslands onder de knie probeert te krijgen. Lijkt het een beetje op het Noors.
    Veel liefs uit Klimmen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koosje

Sinds begin eind augustus loop ik stage in Parijs.

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 76971

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2008 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: