Gleðileg jól!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu Gleðileg jól!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

Gleðileg jól!!

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

27 December 2006 | IJsland, Reykjavik

Lieve allemaal,

Gleðileg jól! Oftewel in het Nederlands een Gelukkig Kerstfeest! Dit jaar kerst dus wat anders dan normaal, maar zeker eentje om te herinneren. Hoewel er natuurlijk niks boven kerst vieren met z´n allen op de maredijk gaat, ben ik toch heel blij dat ik de beslissing heb genomen om in IJsland te blijven met de kerst. Anna en Björn hadden het opnieuw voor elkaar gekregen om een huisje te huren. Twee zelfs waar in het ene huisje Anna, Björn, Elena en Valentien en ik sliepen en in het andere huisje 4,5 Italianen sliepen (eigenlijk 4 Italianen en 1 fransman, maar aangezien Antoine vloeiend Italiaans sprekend is hij bijna een Italiaan). Dus tien internationale studenten en een heel groot IJslands kerstdiner: lamsbeen met zoete aardappelen. Het toetje daarentegen was volkomen Nederlands, jaja de traditie van stoofpeertjes met kerst is ook hier in IJsland gewoon voortgezet. Een witte kerst zat er met het warmere weer (jaja 3 graden boven nul) en een hele hoop regen niet in, althans dat dachten wij, want toen we kerstochtend wakker werden lag er een dik pak sneeuw. Mijn eerste echte witte kerst. We zijn dus met ons huisje er op uitgetrokken en in de omgeving wezen hicken. (heb helaas mijn fototoestel niet hier, dus de mooie plaatjes houden jullie van me tegoed). De volgende dag lekker uitgeslapen en uitgebreid met Ivana, die met een grote lunch langskwam, gegeten. Daarna als een speer naar Reykjavik waar Gabi klaarstond op het BSI-busstation om, heel lief met oud en nieuw komt vieren. Later deze week komen ook Nienke en Rolinka uit Groningen langs, dat word dus een groot feest. Gabi en ik gaan koffie drinken, dus ik wil iedereen, sorry dit keer geen kerstkaartjes, een hele fijne feestdagen en een spetterend nieuw jaar wensen,

veel liefs Koosje

  • 27 December 2006 - 17:55

    Marloes:

    Heel veel plezier. En alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!

    Liefs Loes

  • 27 December 2006 - 21:45

    Oma:

    Toch een witte Kerst gehad.
    Fijne dagen met Gabi en de anderen om je heen,het oude jaar uit, en het nieuwe in.
    Alle goeds!!
    xx van o&o.

  • 28 December 2006 - 14:54

    Caroliene:

    Heel veel plezier met gabi en je vriendinnen, en een spetterend nieuw jaar gewenst!!!

  • 28 December 2006 - 16:12

    Gemma:

    Lieve Koosje - laptoppie doet het weer / voor de helft, voldoende om te kunnen lezen. Alle adressen foetsie - voor iedereen héél rustig? Alvast een fantastisch 2007 en vooral blijven genieten van al het moois, gezelligs, liefs om je heen. XXX, G.

  • 29 December 2006 - 03:47

    Corry:

    Ha lieve meiden
    'k Wou dat ik een vogeltje was,o,wat zou ik vliegen..
    even op jullie raamkozijn. Is net Bab T.: - 6 graden.
    Overal: vivre c'est aimer!
    Dikke zoen, salamey, mama

  • 29 December 2006 - 11:46

    Aimée:

    hee spoeske,
    wat heerlijk, een witte kerst :)
    geniet even lekker van je vakantie en ga knallend het nieuwe jaar in!
    tot heeeeel snel, kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koosje

Sinds begin eind augustus loop ik stage in Parijs.

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 76991

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2008 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: