winterweer - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu winterweer - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

winterweer

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

20 Oktober 2006 | IJsland, Reykjavik

Blessaður lieve allemaal!

Hier alles goed. De lucht kraakblauw, nul graden, overal mutsen en wanten en...mount Esja wit :) Ik ga dus huppelend over straat! Even een snelle update van vorige week. Het begon ermee dat Jens mijn buurjongen hier, terug kwam met een pakketje van de Maredijk. Hij moest voor een sollicitatiegesprek in warmond wezen en kon slapen op de Maredijk en Gabi en Mir hadden allerlei dingetjes meegeven. Ik geniet dus van mijn oude kaas met een maskertje op. Donderdag met Ivana en Anna (een zweeds meisje) uit eten geweest. Ivana werkt in een heel luxe restaurant en we konden voor heel goedkoop heel uitgebreid daar eten. Vlees is heel erg duur en we eten dus vrijwel altijd vegetarisch, steak eten is dus echt heel decadent. We werden door haar collega´s op en top verwent. Als voorgerecht sushi, ja mijn eerste keer sushi, als hoofdgerecht steak en als nagerecht heeeeeeeeeeeeerlijke chocoladetaart met zelfgemaakt ijs. Daarnaast kregen we hele dure wijn te drinken en een congnac en capuchino na. Ja zo rond als een tonnetje rolde we dus Laugavur af, naar een kroeg waar live muziek was. Ivana kende de manager en dus mochten we gratis naar binnen  Een hele goede zangeres speelde onder andere haar naam is Lay Low, Ijslandse en heel getallenteerd. Vrijdagmiddag met Anna, Björn en nog zes andere internationale studenten naar een zomerhuisje geweest. Björn werkt partime in een naschoolseopvang en kon via zijn werk korting krijgen op het huren van een zomerhuisje. Net centerparcs maar dan wat kleiner, maar wel met een hotpot!! op het terras. Een hotpot is een jacuizy zonder bubbels. Het was super koud buiten, maar dan met z´n allen in de hotpot, wijntje erbij en dan Noorderlicht boven je hoofd. Twas net een film. Zaterdag ging de rest hicken, ik moest helaas hard studeren en bleef in het zomerhuisje...en nee ben niet opgegeten door trollen. Maandag en dinsdag dus opgesloten in de bibliotheek want had woensdag eerst een presentatie en daarna het tentamen. De presentatie ging heel erg goed, het tentamen een stuk minder. Geen open vragen zoals ik gewend ben, maar multiple choice, jaja bleek het toch minder goed te kennen dan ik dacht :s Vandaag veel geregeld voor de theatergroep en begonnen aan mijn paper voor een van mijn vakken. De titel is binnen ´From Peasent to President. Historical perspective on Islandic womanhood´. Ijsland kent namelijk de eerste door vrije verkiezingen gekozen vrouwelijke staathoofd, mevrouw Vigdís Finnbogadóttir. Lieve allemaal, moet er weer vandoor, zo een afspraak met de theatergroep en moet nog heel veel regelen voordat Sina zaterdag komt :)

Kus Koosje

• 20 Oktober 2006 - 12:21

Marieke:

Hai lieve Koos,
    Mooie verhalen weer, hartstikke gaaf allemaal!
    Hier ook hard aan de studie, volgende week leesweek met 3 tentamens..
    Heb je gemist tijdens de laatste FUCKmeeting..! ik mail je volgende week!
    Kus!

• 20 Oktober 2006 - 16:38

Marloes:

Goh wat is het leven toch zwaar en vervelend ;) Veel plezier met Sina!

Liefs Loes

• 20 Oktober 2006 - 18:20

Gemma:

dag lief Kozekind - heerlijk, zo'n HOTpot. Zeker nu we na een vakantieweek noord Frankrijk, geen warme douches aantroffen. De meeste campings zijn zelfs allang dicht. En ja, ondanks dat het een zacht najaar is, vonden wij 'gaan zwemmen' geen optie. Ofschoon... als het aan Sjors gelegen had? Foto's: Tof zomerhuisje!!! Geniet lekker verder, XXX - G.

• 21 Oktober 2006 - 02:34

Divinia:

Hooi koos,

haha.. sushi! Aangenaam..
    Hier heb ik dat gister ook gegeten..en dan aan de lopende band! jaja.. zeer grappig al die rare jappies hier!
    Maar leuk wat je weer allemaal beleeft hebt!
    Nog veel plezier!
    Liefs Divinia

• 21 Oktober 2006 - 07:50

Oma:

Lief Koosje.
    Dank weer voor je verhaal.
    Korte herfst, nu winter, hotpot, echt Ijsland beleven!
    Fijn van je goede presentatie! Rest komt ook vast goed.
    Fijne dagen met Sina, en xx van opa en oma

• 21 Oktober 2006 - 12:20

Rolinka:

Hey Koosje!
    Echt zo leuk om al je verhalen te volgen en de foto's te zien. En natuurlijk al helemaal leuk om te horen dat 2 vriendinnen van mij elkaar in Ijsland ontmoet hebben. Jaja, ik hoorde het al van Ivana, ze heeft het weer goed voor elkaar met haar connecties!
    Liefs, Rolinka

• 22 Oktober 2006 - 13:34

Corry & Bonma:

Ha Koosje
    Wat ben je toch een wereldmeid!'Dag vriendjes, dag vriendinnetjes'(pipo de clown) dacht ik ineens aan. Samen lekker eten, in de hotpot, toneel en Sina.
    Groetjes van Bonma, zit in d'r hempje op 't dakterras te genieten.
    xxxx Corry

• 22 Oktober 2006 - 14:58

T. Sas Uit Adam:

veel plezier en succes met het toneel en sterkte en succes met de studie, mooie waterval.
    morgen komt Bonma weer terug via adam, ben benieuwd hoe ze het in damascus gehad heeft
    veel groetjes saskia

• 25 Oktober 2006 - 07:53

Wietske:

Koosje, laat bijna nooit wat achter, maar lees je blog altijd en vind je verhalen prachtig! Wat heb jij een mooie Erasmuservaring! Bijna weer jaloers dat ik terug ben in Groningen..

Heel veel plezier nog!!

• 25 Oktober 2006 - 11:45

Tessa:

hee Koos! wat maak je toch fantastische dingen mee daar in Ijsland. Een hotpot? Wauw! In NL allemaal minder romantisch, vooral drukdrukdruk. Lees nu pas over je MUN-ervaring, wat cool!! Weet niet of wij kunnen regelen dat we kunnen borrelen bij Balkenende, maar tis t proberen waard natuurlijk ;-) Stuur je snel weer een uitgebreide mail, dag lieverd! kus tes

• 26 Oktober 2006 - 13:45

Rene:

Buiten koud, binnen lekker knus, zo te zien. Begreep dat de eerste walvissen weer in ijsland op het menu staan. Nederland voert de coalitie van landen aan tegen opheffing van de vangstbeperkingen. Wat merk jij hiervan? XXX Rene

• 28 Oktober 2006 - 13:25

Jasmijn:

he die koosje
    ik heb wat foto's gezien van ijsland heel bizonder hoor zeker die schaapjes,hebben die het dan niet koud??
    heb je het daar naar je zin ?
    k hier bij oma en opa wel, oma zij dat je geen vis luste en nu heb je al wat gegeten of niet!?
    en heb je al zeehondjes gezien ?
    veel plezier daar nog !****jasmijn

• 28 Oktober 2006 - 18:58

Hilde:

hey spoes, de mooie verhalen blijven maar komen. mijn avonturen beperken zich tot sexy dokters die wekenlang college geven en high teaen in het feithuis, maar je weet het he meer heb ik niet nodig;)
    tot snel!

kus