Al knallend het nieuwe jaar in! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu Al knallend het nieuwe jaar in! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Koosje Spitz - WaarBenJij.nu

Al knallend het nieuwe jaar in!

Door: koosje

Blijf op de hoogte en volg Koosje

05 Januari 2007 | IJsland, Reykjavik

Gléðileg Ár, lieve allemaal!! Voor iedereen waar ook ter wereld een heeeeel erg gelukkig nieuw jaar. Mijn nieuwe jaar kan al niet meer op. Gabi, Rolinka en Nienke zijn mij heel lief wezen opzoeken en hebben oud en nieuw hier gevierd. We hebben te veel gedaan om het allemaal op te schrijven, maar dat houden jullie van me tegoed wanneer ik weer in Nederland ben, wat immers alweer over twee weken is :s Nieuwjaar was zeker weten onvergetelijk. Gaabje en ik samen boven het fornuis oliebollen gebakken, het hele huis blauw van de rook, maar met dank aan gabi haar geweldige kookkunsten, was het resultaat super. Bij oud en nieuw horen namelijk wel oliebollen en aangezien we ´s avonds een buffet hadden met ongeveer dertig andere internationale studenten, waren de oliebollen dus een must. Elke student had iets meegenomen. De jappaners hadden sushi gemaakt, de italianen pizza, de Fransen crêpes en wij o.a. de oliebollen. Nadat we ons helemaal tonnetje rond hadden gegeten, zijn we richting lake Tjörnin gelopen, waar om half twaalf al (tja het blijven toch een beetje ongemanierde mensen hoor die IJslanders) het vuurwerk los barste. En hoe!! Er is voor duizenden euro´s vuurwerk de lucht in gegaan. Geen eindeloze rotjes zoals in Nederland, nee echt de giga vuurpijlen. Een onvergetelijk plaatje dus. Daarna zijn we richting NASA gegaan, waar een jaren negentig feest was. Gabi, Nienke en Rolinka keken hun ogen uit naar de vele aparte outfits die jonge mensen hier dragen en de rare danspasjes van mijn huisgenoten. Het feestje was erg leuk, al waren de dj´s bizar slecht. Tja het woord DJ word hier nogal ruim genomen. Nadat het nummer ´I´ve got the Power´ voor de vierde keer langskwam en de meeste IJslanders wel heel erg dronken werden, besloten we rond half vijf toch maar richting huis te gaan. Ik heb me in iedergeval heel erg vermaakt. Je kunt IJsland natuurlijk niet verlaten zonder van de natuur te hebben genoten. Dus wij een auto huren en richting Geysir en Gulfoss en later ben ik nog met Nienke en Rolinka gaan hicken in Hveragerdi. Daar lig je dan terwijl het heeft gesneeuwd al poedelend in een warm water riviertje. Op en top IJsland dus. Ik ben ook nog met de meiden naar de Blue Lagoon geweest. Dit mineraalbad aangelegd tussen de lavavelden is een van de hotspots van IJsland. Na de nogal onaangenaame keer met Sina (toen windkracht tien door het bad storme), waren deze keren een stuk meer relaxing. Toen zat het er voor de meiden alweer bijna op en moest ook ik mijn spullen gaan pakken. Gister ben ik dus officeel uit mijn kamer gegaan. Heb alle kaartjes van mijn muur moeten halen (en dat waren er veel, super bedankt voor alle lieve kaartjes die jullie me ze trouw hebben gestuurd!) Vanochtend hebben we afscheid genomen van Patrick, die eerst drie weken in Engeland gaat rondtrekken voordat ie naar Leipzig terug gaat. Daar stonden Laurren, ik en Lisa, al snotterend in de gang afscheid te nemen van ons maatje. Ga hem oprecht missen. Maar goed aan alles komt een einde, zo ook bijna aan mijn Erasmusavontuur. Ivana en mijn plannen om richting de Faroe Islands te gaan, hebben we helaas een beetje moeten wijzigen. Er gaat maar een keer in de week een vliegtuig en dan zou ik in de knoop komen met mijn vlucht naar Nederland. Maar een goede reden om nog eens terug te komen dus :) Morgen vertrekken Ivana en ik richting de Westman Islands, vlak voor de zuidkust van IJsland, om de Jólaveinir (de dertien kerstmannen) uit te zwaaien. Daarna hopen we richting het noorden te gaan, naar het eilandje Grimsey (het meest noordelijke eilandje van IJsland). Veel liefs en tot snel,

Kær Kveðja,

Koosje

  • 05 Januari 2007 - 15:15

    Nienke:

    hey Koosje, leuk bericht :) super om nogmaals te lezen wat we allemaal gedaan hebben. Jij kan het altijd zo goed verwoorden haha Ben echt onder de indruk van je eilandje! Veel plezier met rondreizen en doe de groeten aan Ivana! See you soon, liefs Nienke

  • 05 Januari 2007 - 18:28

    Marloes:

    Lieve Koos,

    Klinkt allemaal weer prachtig. Toch wel speciaal om met de feestdagen zo ver weg te zijn. Gelukkig heb je het fantastisch gehad. Bedankt voor je stuk trouwens en tot snel!

    Liefs Loes

  • 05 Januari 2007 - 18:54

    Gabi & Jan:

    Lieve Koos, Alle oliebollen nog aan toe, die Nederlanders kunnen het ook niet laten... Maar jij hebt wrs. wel een van je meest onvergetelijke jaarwisselingen gehad! Sterkte met het pakken, afscheid nemen, omschakelen. Maar je weet: elk afscheid is een nieuw begin! Liefs & knuffel uit Aken, Gabi & JAn

  • 05 Januari 2007 - 23:23

    Miriam:

    bedankt voor je kaartje koosje!
    Geniet nog !
    liefs!
    en een poot van Teun

  • 06 Januari 2007 - 09:30

    Corry:

    Ha lieve Koosje, die volgende keer ga ik met je mee! Heb al bergstappers (rode :) made in Syria). Geniet van alles en iedereen waar je nog komt!
    Dikke zoen, mama

  • 06 Januari 2007 - 11:55

    Saskia:

    nog veel Yslands genot en een mooi begin 2007 in Groningen

  • 06 Januari 2007 - 12:52

    Oma:

    lief Koosje. Dank voor de mooie Kerst cd.
    Nu jullie op reis via de Zuidkust naar het Noorden
    Fototoestel in de tas?
    Kunnen velen straks weer een beetje meereizen misschien?!
    Nog veel genoegen, en tot later. Liefs, o&o.

  • 06 Januari 2007 - 13:25

    Rolinka:

    Heey! Het was echt super in IJsland, ik houd maar niet op iedereen hier lastig te vallen met onze geweldige avonturen ;)

    Heel veel plezier met Ivana en geniet nog even van de laatste paar dagen!

    Liefs, Rolinka

  • 06 Januari 2007 - 16:24

    Christian:

    Hey Koosje,

    jij ook de beste wensen. Ik ben inmiddels alweer ruim 40 dagen in Nederland en dat was vooral in het begin wel weer even wennen, dus bereid je er goed op voor ;-)
    Rest mij je nog veel plezier op Vestmannaeyjar en Grimsey te wensen!

    Vertu sæl og goða ferð!
    Christian

  • 07 Januari 2007 - 09:18

    BONMA:

    Heb je kaart metIJslandse
    texst nog ontvangen,ook van
    mijhet allerbeste voor het
    nieuwe jaar/
    Malliorca is een geweldige
    ervaring voor mij geweest
    Meer nieuws hoor je later
    van mij.Nog een goede
    thuis-reis
    liefs Bonma

  • 10 Januari 2007 - 16:15

    Henriëtte:

    Hej Koosje! Ben je er nog steeds? Ik ben van plan om de eerste week van februari een autotocht te doen met Niels. Heb jij kledingadvies voor me? Kus! Henriëtte
    mailhenriette@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koosje

Sinds begin eind augustus loop ik stage in Parijs.

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 76906

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2008 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: